Jeśli szukasz interesujących Cię studiów podyplomowych skorzystaj z poniżych możliwości:
Nazwa kierunku, plan, program i wymiar godzin studiów spełniają wszystkie wymagania dotyczące kształcenia nauczycieli na studiach podyplomowych, określone w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela, jak również Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli. Adresaci studiów Słuchaczami studiów mogą być osoby posiadające ukończone studia wyższe, co najmniej na poziomie wyższych studiów zawodowych (licencjackich) w zakresie pedagogiki lub w zakresie psychologii (jednocześnie posiadające przygotowanie pedagogiczne). Cel Studiów Wyposażenie słuchaczy w kwalifikacje uprawniające do prowadzenia zajęć edukacyjnych i edukacyjno-rewalidacyjnych dla osób z niepełnosprawnością intelektualną. Ponadto słuchacz zdobędzie wiedzę i umiejętności potrzebne do podejmowania skutecznych działań rewalidacyjnych i psychokorekcyjnych w stosunku do uczniów z obniżoną sprawnością intelektualną w różnym stopniu, od lekkiego do głębokiego. Absolwent studiów zdobędzie przygotowanie do pracy w różnych formach edukacji (jako nauczyciel wspomagający) i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną różnego stopnia (upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym i głębokim, jak też ze sprzężoną niepełnosprawnością) oraz w instytucjach wspierających tę edukację i rehabilitację. Będzie posiadał uprawnienia do pracy Absolwent przygotowany będzie do pracy w placówkach (oddziałach) kształcenia specjalnego, integracyjnego i włączającego oraz instytucjach opieki całkowitej (np. internatach specjalnych ośrodków) i częściowej (np. warsztatach terapii zajęciowej), domach pomocy społecznej, placówkach dziennego pobytu i innych ośrodkach rewalidacyjnych. Program studiów: Program studiów obejmuje łącznie 430 godzin,(przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne specjalne i dydaktyka specjalna) w tym: 70 godzin wykładów, 240 godzin ćwiczeń i warsztatów metodycznych oraz 20 godzin seminarium dyplomowego. Praktyki Słuchacze zobowiązani są do odbycia w trakcie studiów trzech rodzajów praktyk pedagogicznych, tj. praktyki w przedszkolu (specjalnym lub z oddziałami integracyjnymi), w szkole specjalnej lub specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych oraz szkole integracyjnej, wynikających ze standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela oraz z odrębnych przepisów dla poszczególnych uprawnień zawodowych w wymiarze 120 godzin. Zakres treści programowych obejmuje: Pedagogikę specjalną - ze szczególnym uwzględnieniem edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika) Psychologiczno-społeczne problemy funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną (podstawy psychologii rozwoju, elementy psychologii klinicznej i psychopatologii Podstawy prawne funkcjonowania osób niepełnosprawnych Dydaktyka specjalna (Metodyka nauczania początkowego w szkole specjalnej, pracy w internacie i innych placówkach rehabilitacyjnych, metodyka nauczania i wychowania osób z głębszą i głęboką niepełnosprawnością intelektualną) Terapia indywidualna (opóźnień i zaburzeń rozwoju mowy, trudności w czytaniu i pisaniu) Czas trwania Podyplomowe studia kwalifikacyjne – dwu semestralne. Uczestnicy studiów będą aktywnie uczestniczyć w przewidzianych planem wykładach, ćwiczeniach oraz w zajęciach warsztatowych i seminaryjnych. Zjazdy będą się odbywały co dwa tygodnie. Kadra Wybitni i doświadczeni eksperci, w tym pedagodzy i psychologowie w zakresie edukacji początkowej i terapii pedagogicznej.
2 semestry
Szczegółowe informacja na uczelni