Jeśli szukasz interesujących Cię studiów podyplomowych skorzystaj z poniżych możliwości:
TRYB STUDIÓW: studia niestacjonarne Mentorem, lub coachem najczęściej zostaje osoba z bagażem doświadczeń w danej dziedzinie, ciesząca się autorytetem wśród otaczających ją ludzi, która jednocześnie posiada odpowiednie kompetencje, aby skutecznie przekazać wiedzę, lub ukierunkować daną osobę. Mentorem, zostaje osoba z bagażem doświadczeń w danej dziedzinie, ciesząca się autorytetem wśród otaczających ją ludzi, która jednocześnie posiada odpowiednie kompetencje, aby skutecznie przekazać wiedzę, lub ukierunkować daną osobę. Coachem jest człowiek który wspiera klientów w procesie realizacji celów. Prowadząc proces coachingu i poszczególne sesje coachingowe -coach zadaje pytania oraz stosuje ćwiczenia odpowiednie dla rozwoju i zmiany klienta. Celem studiów jest poznanie i wykorzystywanie w praktyce metod i technik pracy z ludźmi, które służą aktywnemu wspieraniu w rozwoju potencjału ludzi i roli którą pełnią. Aby swobodnie prowadzić procesy coachingowe i mentorskie oraz sprawnie nimi zarządzać, wskazane jest wyposażenie w potrzebne ku temu konkretne umiejętności, które można rozwinąć podczas Studiów Podyplomowych. Dzięki warsztatowej formule spotkań każdy uczestnik Studiów ma okazję praktykować prowadzenie sesji coachingowych i mentoringowych. Uczestnicy uczą się prowadzenia sesji coachingowych/ mentoringowych oraz wykorzystania odpowiednich narzędzi i ćwiczeń. Formuła spotkań to : wykład, indywidualne sesje coachingowe, superwizja sesji, interaktywne warsztaty, symulacje, case study, ćwiczenia. Absolwent będzie mógł wykorzystać zdobytą wiedzę w praktycznie każdej sferze życia osobistego i zawodowego. Absolwent będzie mógł poruszać się na ścieżce zawodowej jako przyszły coach, mentor, doradca wykorzystujący umiejętności coacha / mentora, trener szkoleniowy, czy manager, przywódca, nauczyciel. WYBRANE PRZEDMIOTY SPECJALIZACYJNE: Miejsce coachingu i mentoringu w zespołach, służbach, biznesie Filary i różnice w coachingu i mentoringu Etapy budowania relacji z klientem Słuchanie i zadawanie pytań Rodzaje pytań w coachingu Cykl uczenia się D.A. Kolba Narzędzia w pracy coacha i mentora (Metafory, Koło Życia, Siatka Celów, Action Plan i inne) Zmiana w coachingu, znaczenie oporu i obaw Proces coachingowy i cykl coachingowy Struktura rozmowy coachingowej według modelu GROW Otwieranie i zamykanie relacji coachingowej Zagrożenia i wyzwania w coachingu Praca z przekonaniami i obawami powstrzymującymi klienta przed działaniem Elementy sesji coachingowej oraz spotkania z mentorem Etyka i wartości w coachingu
2 semestry
Szczegółowe informacja na uczelni