OK

Jeśli szukasz interesujących Cię studiów podyplomowych skorzystaj z poniżych możliwości:

Studia Podyplomowe dla Nauczycieli oraz Nauczycieli Akademickich w Zakresie Nauczania po Angielsku Przedmiotów Humanistycznych, Społecznych, Przyrodniczych, Ścisłych i Artystycznych

Uniwersytet Warszawski | Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej


Opis studiów

Celem studiów jest przygotowanie nauczycieli przedmiotów niejęzykowych do nauczania w języku angielskim zgodnie z założeniami zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego CLIL (ang. Content and Language Integrated Learning ). Sylwetka absolwenta: Absolwent Studiów Podyplomowych dla Nauczycieli oraz Nauczycieli Akademickich w Zakresie Nauczania po Angielsku Przedmiotów Humanistycznych, Społecznych, Przyrodniczych, Ścisłych i Artystycznych powinien być przygotowany do kompleksowej realizacji zadań w zakresie edukacji/dydaktyki dwujęzycznej, a w szczególności powinien zdobyć kompetencje pedagogiczne (skutecznie zrealizować dwujęzyczną sekwencję nauczania, umieć posługiwać się stosownymi aktami mowy, umożliwiającymi przekazywanie treści nauczania w języku obcym, dokonywać analizy sytuacji dydaktycznej, umieć kierować grupą i kształtować relacje pedagogiczne, realizować projekty między-przedmiotowe służące integracji przedmiotów niejęzykowych i języka), kompetencje dydaktyczne (opracować plan nauczania dwujęzycznego, zaplanować dwujęzyczną sekwencję nauczania/lekcję z wykorzystaniem wymiaru interkulturowego: umiejętnie stosować dydaktykę danego przedmiotu, łączyć ze sobą różne podejścia metodologiczne, znać znaczenia werbalizacji oraz roli języka pisanego, formułować polecenia ustne i pisemne w języku obcym, umieć tworzyć zadania i testy sprawdzające krzyżując ze sobą L1 i L2), kompetencje językowe (umiejętnie posługiwać się słownictwem oraz stosować sposoby wypowiadania się właściwe dla danego przedmiotu, tworzyć zorganizowaną wypowiedź ustną lub pisemną: posiadać znajomość różnych rodzajów zespolenia tekstu, przekształcać tekst: znać sposoby reformułowania i dokonywania syntezy (poprzez użycie synonimów, nominalizacji, omówień), przedstawić w formie tekstu informacje płynące z filmu, tabeli, schematu, wykresu) - dla nauczycieli szkolnictwa podstawowego, gimnazjalnego i ponadgimnazjalnego w zakresie przedmiotów niejęzykowych wymagany poziom znajomości języka obcego warunkujący przyjęcie na studia podyplomowe: co najmniej B2 ESOK - dla nauczycieli akademickich i doktorantów wymagany poziom znajomości języka obcego warunkujący przyjęcie na studia podyplomowe: co najmniej B2 ESOKJ. Wymagany od absolwenta poziom języka obcego warunkujący pełne kwalifikacje to co najmniej C1 ESOKJ.


Czas trwania

3 semestry / 350 godzin


Koszty

Szczegółowe informacja na uczelni


Dane Uczelni

Uczelnia:
Uniwersytet Warszawski
Adres:
ul. Krakowskie Przedmieście 26/28, Warszawa
Jednostka:
Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej
Adres Jednostki:
ul. Nowy Świat 4, Warszawa

Lokalizacja