OK

Jeśli szukasz interesujących Cię studiów podyplomowych skorzystaj z poniżych możliwości:


Miasto: Warszawa | Województwo: mazowieckie | Kierunek: Pedagogika

Opis studiów

Cel studiów: Celem studiów jest umożliwienie słuchaczom zdobycia uprawnień do nauczania kolejnego przedmiotu (prowadzenia zajęć), zgodnie z Rozporządzeniem Ministra nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 stycznia 2012r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela. Zdobywane przez słuchaczy uprawnienia do pracy z dziećmi w wieku żłobkowym, przedszkolnym i wczesnoszkolnym (w klasach I-III szkoły podstawowej) są zgodne z europejskimi trendami kształcenia nauczycieli (Sielatycki M., „Kompetencje nauczyciela w Unii Europejskiej”, 2005), a w szczególności do: tworzenia dogodnych warunków do uczenia się, czyli: bycia organizatorem procesu uczenia się promowania takiego rozwoju kompetencji u uczniów, które pozwolą im, jako pełnoprawnym obywatelom danego państwa, z sukcesem funkcjonować w społeczeństwie wiedzy, co obejmuje: motywację do nauki, nie tylko formalnej, objętej obowiązkiem szkolnym, nauczanie uczenia się, krytyczne przetwarzanie informacji, posługiwanie się komputerem i korzystaniem z wszelkich urządzeń cyfrowych, twórczość i innowacyjność, umiejętność rozwiązywania problemów, przedsiębiorczość, współpracę z innymi, łatwość w komunikacji z innymi, umiejętność poruszania się w kulturze wizualnej, kształcenia u uczniów postawy obywatelskiej i społecznej, współpracy przy tworzeniu programów nauczania, organizacji procesu kształcenia i oceniania, współpracy z rodzicami i osobami ze środowiska lokalnego, pracy „w wielokulturowej i zróżnicowanej społecznie klasie, włączenia technologii informacyjno-komunikacyjnej do codziennego funkcjonowania uczniów, dostrzegania i rozwiązywania problemów, stałego poszerzania swojej wiedzy i doskonalenia umiejętności, postrzegania siebie jako nauczyciela kompetentnego, skutecznie komunikującego się i działającego w różnych sytuacjach, umiejącego korzystać z nowoczesnych technologii oraz efektywnie radzącego sobie ze stresem; Uprawnienia absolwentów: Studia kwalifikacyjne, tzn. dające uprawnienia do zajmowania stanowiska: 1/ nauczyciela w przedszkolach, szkołach podstawowych, placówkach wychowania przedszkolnego, placówkach zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania (z zastrzeżeniem §11 ust. 2-4, §12-14, 16-22 i 24 Rozporządzenia MEN z dnia 12 marca 2009r.), 2/ nauczyciela-wychowawcy w świetlicach szkolnych i nauczyciela-wychowawcy w internatach prowadzonych w danym typie szkoły 3/ wychowawcy w szkolnych schroniskach młodzieżowych 4/ opiekuna w żłobkach i klubach dziecięcych sprawujących opiekę nad dziećmi do lat 3 Podstawy prawne: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli oraz ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 7 września 2004 r. w sprawie standardów kształcenia nauczycieli) USTAWA o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 z dnia 4 lutego 2011 roku Kierownik studiów: dr Agnieszka Olechowska tel. 501 145 255 e-mail: [email protected] Tryb i czas trwania studiów podyplomowych: tryb niestacjonarny, 3 semestry, zajęcia będą odbywały się w budynkach: APS przy Szczęśliwickiej 40, Liceum przy ul. Szczęśliwickiej 46 lub Kolegium Nauczycielskim przy ul. Czerniakowskiej 128. Planowany termin uruchomienia studiów: piąta edycja -październik 2015 r., nabór zamknięty. Gdy kierownik podejmie decyzję o uruchomieniu kolejnej edycji, w IRK pojawi się możliwość zapisów. Wymagania wobec kandydatów: a) ukończone studia zawodowe lub studia magisterskie (licencjat lub magister) w zakresie nauk humanistycznych lub społecznych (np. pedagogiki, pedagogiki specjalnej, psychologii, socjologii itp.). b) przygotowanie pedagogiczne zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009r. w sprawie szczególowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli. c) prawidłowa mowa! osoby, które nie mają pewności czy ich mowa jest poprawna (płynna i prawidłowo artykułowana), prosimy o wcześniejsze zasięgnięcie opinii logopedy (we własnym zakresie) Zasady naboru na studia podyplomowe: Rekrutacja na podstawie analizy złożonych dokumentów (ostatecznym kryterium jest data złożenia dokumentów, nie data rejestracji w systemie IRK). Informacje dodatkowe o studiach podyplomowych: Warunki studiowania: Studia są płatne. Zajęcia odbywają się w postaci sesji, sobotnio-niedzielnych, zaplanowanych średnio co 2 tygodnie. Możliwa realizacja jednego-dwóch zjazdów w Zespole Edukacyjnym Pro Futuro w Warszawie przy ul. Kaliskiego 29a oraz realizacja zajęć w terenie – las, park itp. (edukacja przyrodnicza) lub placówce edukacyjnej (przedszkolu, szkole). Praktyki pedagogiczne są organizowane i realizowane przez słuchaczy studiów podyplomowych we własnym zakresie, zarówno w szkołach podstawowych (oddział przedszkolny i klasy I-III), jak i w przedszkolach (grupy dzieci w wieku 3-5/6 lat). Praktyki można odbywać w placówkach publicznych i niepublicznych ogólnodostępnych, integracyjnych lub z oddziałami integracyjnymi, nie można w placówkach specjalnych. Zatrudnienie na stanowisku nauczyciela w przedszkolu lub w szkole podstawowej zwalnia z realizacji części zadań (np. hospitacji lub prowadzenia zajęć w przedszkolu dla nauczyciela przedszkola lub hospitacji lub prowadzenia zajęć w szkole dla nauczyciela kształcenia zintegrowanego). Zgodnie z obowiązującym prawem Uczelnia nie pokrywa kosztów praktyk. Warunki ukończenia studiów i uzyskania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych: Obecność i aktywność na zajęciach (dopuszczalna jest 5% absencja w ciągu semestru), pozytywny wynik egzaminów, zaliczeń i praktyk objętych planem studiów, opracowanie i obrona pracy dyplomowej. Ukończenie studiów stanowi podstawę do zajmowania stanowiska nauczyciela w klasach I-III szkoły podstawowej i w przedszkolu – absolwent studiów otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych. Wykładowcy: Zajęcia na studiach (wykłady i ćwiczenia) prowadzą nauczyciele akademiccy, nauczyciele-praktycy oraz inni specjaliści zatrudnieni w APS i w innych uczelniach wyższych, m.in. w Uniwersytecie Warszawskim, Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, w Ministerstwie Edukacji Narodowej, w Fundacji „Instytut Nowoczesnej Edukacji”, w Zespole Edukacyjnym „Pro Futuro”, w Ośrodku Rozwoju Edukacji, zgodnie z ich przygotowaniem zawodowym, warsztatem naukowym i praktycznym. Podział na grupy: Przewiduje się realizację wykładów i ćwiczeń z całą grupą oraz w niektórych przypadkach podział na podgrupy, np. w czasie zajęć z wykorzystaniem komputerów oraz warsztatów z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej. Charakterystyka studiów: Studia z zakresu Edukacji Wczesnoszkolnej i Przedszkolnej są prowadzone w najstarszej w Europie uczelni tego typu, szczycącej się 90-letnią tradycją w kształceniu pedagogów. Nasza uczelnia w 2013 roku zajęła 5. miejsce wśród 20 publicznych akademickich uczelni prowadzących kierunki pedagogiczne w Polsce (http://www.perspektywy.pl). Program studiów Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna jest wyjątkowy i kompletny. W czasie studiów słuchacze: studiują zgodnie z najnowszymi, europejskimi kierunkami kształcenia nauczycieli korzystają z platformy internetowej, na której zamieszczane są bogate materiały dodatkowe, przygotowane przez osoby prowadzące zajęcia, i która stanowi dogodną formę kontaktu ze słuchaczami, jak i słuchaczy między sobą w bloku tzw. przedmiotów rozszerzających doskonalą się we wszystkich zakresach kompetencji zawodowych Studia obejmują trzy bloki tematyczne: 1) blok przedmiotów psychologiczno-pedagogicznych – obejmujący treści z zakresu podstaw rozwoju umiejętności językowych i matematycznych u dzieci, kształcenia dzieci zdolnych i ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 2) blok przedmiotów metodycznych przygotowujących do organizowania kształcenia w zakresie poszczególnych treści nauczania oraz 3) blok przedmiotów rozszerzających, czyli takich, które wzbogacają wiedzę słuchaczy dotyczącą m.in. prawnych podstaw pracy nauczyciela, umiejętności społecznych i komunikacji interpersonalnej, a także radzenia sobie w sytuacjach zagrażających zdrowiu i życiu (niesienie pomocy w nagłych stanach zagrożenia życia lub zdrowia), radzenia sobie ze stresem, psychoedukacji, wykorzystywania nowoczesnych środków technicznych (np. tablicy interaktywnej). Nie ma takiego obszaru pracy nauczyciela, do którego nie przygotowywałyby studia z zakresu Edukacji Wczesnoszkolnej i Przedszkolnej w APS! Porównaj znalezione oferty i złóż do nas dokumenty!


Czas trwania

3 semestry


Koszty

Szczegółowe informacja na uczelni


Dane Uczelni

Uczelnia:
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
Adres:
ul. Szczęśliwicka 40, Warszawa
Jednostka:
Ośrodek Studiów Podyplomowych i Kursów
Adres Jednostki:
ul. Szczęśliwicka 40, Warszawa

Lokalizacja