Jeśli szukasz interesujących Cię studiów podyplomowych skorzystaj z poniżych możliwości:
UPRAWNIENIA STUDIÓW PODYPLOMOWYCH: Studia podyplomowe Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością są studiami kwalifikacyjnymi. Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukonczonego zakładu kształcenia nauczycieli. Absolwent studiów podyplomowych „kształcenie uczniów z niepełnosprawnością” prezentuje postawy humanistyczne: otwartości i dialogu, szacunku dla innych, wrażliwości na potrzeby człowieka – szczególnie niepełnosprawnego i wymagającego pomocy. Absolwent posiada umiejętności posługiwania się interdyscyplinarną wiedzą dotyczącą prawidłowości rozwojowych dzieci i młodzieży, odchyleń organicznych, psychicznych i społecznych. Posiada wiedzę o możliwościach edukacyjnych metodach oddziaływania rehabilitacyjnego i resocjalizacyjnego. Posiada umiejętności praktyczne w zakresie pracy z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych, w szczególności: rozpoznawania specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów, konstruowania i realizacji indywidualnych programów edukacyjnych oraz integrowania grupy. Absolwent jest przygotowany do współorganizacji kształcenia integracyjnego/włączającego. Posiada umiejętności organizowania i koordynowania kształcenia specjalnego ucznia z niepełnosprawnością w różnych formach edukacji, koordynowania działań zespołu nauczycieli i specjalistów w zakresie diagnozowania i opracowywania indywidualnych programów edukacyjnych. Absolwent zdobędzie wiedzę i umiejętności do pracy z uczniami: - niewidomymi i słabo widzącymi, - niesłyszącymi i słabo słyszącymi, - z niepełnosprawnością intelektualną, - z niepełnosprawnością ruchową, - z autyzmem, - z niedostosowaniem społecznym - ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Absolwent studiów jako pedagog specjalny będzie organizował i koordynował proces kształcenia specjalnego ucznia niepełnosprawnego w placówce ogólnodostępnej, a w szczególności zadaniem jego będzie: - rozpoznawanie indywidualnych potrzeb edukacyjnych; - określanie i organizowanie form i sposobów udzielania wsparcia edukacyjnego; - koordynacja działań zespołu nauczycieli w zakresie diagnozowania i opracowywania indywidualnych programów edukacyjnych; - organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla rodziców i nauczycieli; - współpraca z placówkami kształcenia specjalnego i innymi podmiotami działającymi na rzecz niepełnosprawnych w zakresie wynikającym z potrzeb placówki ogólnodostępnej. Studia podyplomowe mają za zadanie przygotować aktualnie pracujących nauczycieli do realizacji zadań zawodowych w funkcjonującym dziś systemie edukacji. Realizacja tego celu będzie wymagała podjęcia zarówno działań koncepcyjnych, organizacyjnych, jak i realizacyjnych. Cel kształcenia: - przygotowanie specjalistów do realizacji zadań z zakresu edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w warunkach kształcenia integracyjnego i ogólnodostępnego. Absolwent uzyskuje kwalifikacje do pracy: 1) na stanowisku pedagoga specjalnego w : - przedszkolach ogólnodostępnych; - szkołach ogólnodostępnych, 2) na stanowisku nauczyciela wspomagającego w: - przedszkolach integracyjnych; - oddziałach integracyjnych; - szkołach ogólnodostępnych; - klasach ogólnodostępnych. Kierownik studiów podyplomowych: prof. dr hab. APS Joanna Głodkowska e-mail: [email protected] Czas trwania studiów podyplomowych: 3 semestry Planowany termin uruchomienia nowej edycji studiów: edycja nr 1 - luty 2016r, zapraszamy do zarejestrowania się w systemie IRK. Kompletne dokumenty prosimy złożyć osobiście w ośrodku studiów podyplomowych lub wysłać pocztą.
3 semestry
Szczegółowe informacja na uczelni