Jeśli szukasz interesujących Cię studiów podyplomowych skorzystaj z poniżych możliwości:
Studia umożliwiają uzyskanie uprawnień do nauczania informatyki i technologii informacyjnej w gimnazjum i szkole średniej jako kolejnego przedmiotu. Rozpoczynają się od roku 2014/2015. Trwają trzy semestry. Wymagania wstępne(oczekiwane kompetencje kandydata) – zwłaszcza w przypadku studiów drugiego stopnia: Dyplom ukończenia studiów pierwszego lub drugiego stopnia z zakresu nauk ścisłych bądź technicznych, zaświadczenie o posiadaniu przygotowania pedagogoicznego Zasady rekrutacji wg kolejności zgłoszeń Efekt kształcenia dla absolwenta Odniesienie do efektów kształcenia w obszarze kształcenia w zakresie nauk ścisłych i nauk technicznych Wiedza -ma wiedze na temat podstawowych konstrukcji programistycznych oraz pojęć składni i semantyki języków programowania -ma podstawowa wiedze w zakresie konstruowania algorytmów, zna podstawowe metody projektowania, analizowania i programowania algorytmów -ma wiedze na temat podstawowych struktur danych stosowanych w programowaniu i sposobów korzystania z tych struktur -ma wiedze na temat zarzadzania informacja, w tym dotycząca systemów baz danych -ma wiedze na temat technologii sieciowych i zasad bezpieczeństwa sieci -ma wiedze ogólną w zakresie sztucznej inteligencji, grafiki komputerowej i technologii internetowych -ma wiedze dotycząca zasad działania systemów operacyjnych -ma wiedze dotycząca budowy i funkcjonowania oraz cyklu życia systemów komputerowych -ma podstawowa wiedze dotycząca prawnych i społecznych aspektów informatyki -ma wiedzę z zakresu planowania, organizacji realizacji i ewaluacji procesu nauczania przedmiotów informatycznych Umiejętności -projektuje, analizuje pod kątem poprawności, modeluje oraz programuje algorytmy; wykorzystuje podstawowe techniki algorytmiczne do rozwiązywania typowych problemów -posługuje się przyjętymi formatami reprezentacji różnego rodzaju danych stosownie do sytuacji -potrafi stosować podstawowe metody informatyczne w celu wydobywania i przetwarzania wiedzy -uczy się samodzielnie -potrafi w podstawowym zakresie wykorzystać metody i narzędzia przetwarzania informacji graficznej -porozumiewa się z wykorzystaniem różnych narzędzi informatycznych -potrafi przetwarzać i organizować dane z wykorzystaniem pakietów biurowych -potrafi wykorzystywać w nauczaniu nowoczesne urządzenia dydaktyczne, w tym platformę e-learningową -pozyskuje informacje z literatury, baz wiedzy, Internetu oraz innych źródeł, integruje je, interpretuje oraz wyciąga wnioski i formułuje opinie -konfiguruje i administruje wybrany system operacyjny, instaluje potrzebne oprogramowanie -definiuje sieci i podsieci i przystosowuje urządzenia do pracy z nimi -potrafi stosować podstawowe metody informatyczne w celu wydobywania i przetwarzania wiedzy -Potrafi planować pracę w zawodzie nauczyciela informatyki i technologii informacyjnych z uwzględnieniem wymogów prawnych i etycznych Kompetencje społeczne -zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia -formułuje pytania służące pogłębieniu zrozumienia danego tematu lub odnalezieniu brakujących elementów rozumowania -pracuje zespołowo; określa priorytety w projektach mających długofalowy charakter -docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób; postępuje etycznie -identyfikuje społeczne aspekty wdrażania zdobytej wiedzy i akceptuje wynikającą z tego odpowiedzialność oraz jest świadomy rozwoju systemów informatycznych, który wymaga stałego dokształcania się
3 semestry
Szczegółowe informacja na uczelni