Jeśli szukasz interesujących Cię studiów podyplomowych skorzystaj z poniżych możliwości:
Cel kształcenia: Przygotowanie nauczycieli przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej, pedagogów szkolnych, pedagogów i psychologów pracujących w poradniach dla dzieci i młodzieży w zakresie: diagnostycznego rozpoznawania uzdolnień matematycznych u dzieci, interpretowania wyników diagnozy i formułowania wniosków zmieniających na lepsze losy dzieci; konstruowania programów wspomagania rozwoju umysłowego i edukacji dzieci uzdolnionych matematycznie w przedszkolu oraz w klasach początkowych; prowadzenia zajęć z dziećmi uzdolnionymi matematycznie w domu, w przedszkolu i w szkole; organizowania środowiska wspierającego rozwój i edukację dzieci uzdolnionych matematycznie. Celem studiów jest uzupełnienie i rozszerzenie wiedzy i umiejętności nauczycielskiej w zakresie diagnozy możliwości umysłowych i uzdolnień matematycznych dzieci (diagnoza nauczycielska), wspomagania rozwoju umysłowego dzieci uzdolnionych matematycznie wraz z edukacją matematyczną prowadzona stosowanie do ich potrzeb umysłowych ( konstruowanie programów, umiejętność stosowania skutecznych metod wspomagających dzieci w rozwoju umysłowym, prowadzenie ich edukacji matematycznej). Takie rozszerzenie kompetencji będzie w najbliższym czasie wymuszana przez władze oświatowe i rodziców uzdolnionych dzieci. Osoby posiadające kompetencje kształtowane w ramach studiów podyplomowych będą atrakcyjne zawodowo, a to oznacza stabilizację w zawodzie nauczycielskim i na stanowisku pedagoga i psychologia w poradni psychologiczno- pedagogicznej dla dzieci i młodzieży. Są to pierwsze w Polsce studia podyplomowe z zakresu diagnozy rozpoznawania uzdolnień matematycznych u dzieci oraz ich wspomagania w rozwoju umysłowych i prowadzenia edukacji matematycznej odpowiednio do ich potrzeb. Ustalono bowiem, że jeżeli nie pielęgnuje się uzdolnień matematycznych u dzieci, zanikają i nie da się tego już naprawić. Problem jest poważny, okazuje się bowiem więcej niż połowa dzieci polskich jest uzdolniona matematycznie, a co czwarte charakteryzuje się wysokimi uzdolnieniami matematycznymi. Pierwszy okres krytyczny, w którym ważą się losy edukacyjne przypada na ostatni rok wychowania przedszkolnego i pierwszy rok edukacji szkolnej. Drugi taki okres przypada, na klasę czwartą, gdy edukacją dzieci zajmują się już nauczyciele matematyki. Kolejne takie okresy mają miejsce przy przechodzeniu z jednego etapu edukacyjnego do następnego. Skutkiem braku właściwej opieki nad uzdolnionymi matematycznie uczniami w ostatnich etapach edukacyjnych już tylko 2 lub troje w klasie wykazuje się uzdolnieniami matematycznymi. Bywa, że jeszcze mniej. Tę dramatyczną sytuację można zmienić, jeżeli należycie przygotuje się nauczycieli, pedagogów szkolnych i specjalistów z poradni w tym zakresie, jaki jest realizowany w ramach tych studiów.
2 semestry / 150 godzin
Szczegółowe informacja na uczelni