OK

Jeśli szukasz interesujących Cię studiów podyplomowych skorzystaj z poniżych możliwości:

Matematycznie uzdolnione dzieci: diagnoza, wspomaganie rozwoju i edukacja

Wyższa Szkoła Administracji w Bielsku-Białej | Instytut Edukacji Ustawicznej


Opis studiów

Cel kształcenia:   Przygotowanie  nauczycieli  przedszkola  i  edukacji  wczesnoszkolnej,  pedagogów  szkolnych,  pedagogów i psychologów pracujących w poradniach dla dzieci i młodzieży  w zakresie:  diagnostycznego    rozpoznawania  uzdolnień matematycznych  u  dzieci,  interpretowania  wyników diagnozy i formułowania wniosków zmieniających na lepsze losy dzieci;  konstruowania  programów  wspomagania  rozwoju  umysłowego  i  edukacji  dzieci  uzdolnionych matematycznie w przedszkolu oraz w klasach początkowych;  prowadzenia  zajęć  z dziećmi uzdolnionymi matematycznie w domu, w przedszkolu i w  szkole;  organizowania  środowiska  wspierającego  rozwój  i  edukację  dzieci  uzdolnionych  matematycznie.  Celem studiów jest uzupełnienie i rozszerzenie  wiedzy i umiejętności nauczycielskiej w  zakresie  diagnozy  możliwości  umysłowych  i  uzdolnień  matematycznych  dzieci  (diagnoza  nauczycielska), wspomagania rozwoju umysłowego dzieci uzdolnionych matematycznie  wraz z  edukacją matematyczną  prowadzona  stosowanie  do ich  potrzeb  umysłowych  ( konstruowanie  programów,  umiejętność  stosowania    skutecznych  metod  wspomagających  dzieci  w  rozwoju  umysłowym,  prowadzenie  ich  edukacji  matematycznej). Takie  rozszerzenie  kompetencji  będzie  w  najbliższym  czasie  wymuszana  przez  władze  oświatowe  i  rodziców uzdolnionych dzieci.   Osoby  posiadające  kompetencje  kształtowane  w  ramach  studiów  podyplomowych  będą    atrakcyjne  zawodowo,  a  to  oznacza  stabilizację  w  zawodzie  nauczycielskim  i  na  stanowisku  pedagoga  i  psychologia  w  poradni  psychologiczno- pedagogicznej dla  dzieci i młodzieży. Są to pierwsze w Polsce studia podyplomowe z  zakresu  diagnozy  rozpoznawania  uzdolnień  matematycznych  u  dzieci  oraz  ich  wspomagania  w  rozwoju  umysłowych  i  prowadzenia  edukacji  matematycznej  odpowiednio do ich potrzeb.  Ustalono  bowiem,  że  jeżeli  nie  pielęgnuje  się  uzdolnień  matematycznych  u  dzieci,  zanikają  i  nie  da  się  tego  już  naprawić.  Problem  jest  poważny,  okazuje  się  bowiem więcej niż połowa dzieci polskich jest uzdolniona matematycznie, a co czwarte  charakteryzuje się wysokimi uzdolnieniami matematycznymi.  Pierwszy okres krytyczny,  w którym ważą się losy edukacyjne przypada na ostatni rok wychowania przedszkolnego  i  pierwszy  rok  edukacji  szkolnej.  Drugi  taki  okres  przypada,  na  klasę  czwartą,  gdy  edukacją  dzieci  zajmują  się  już  nauczyciele  matematyki.  Kolejne  takie  okresy  mają  miejsce przy przechodzeniu z jednego etapu edukacyjnego do następnego.   Skutkiem  braku  właściwej  opieki nad  uzdolnionymi matematycznie  uczniami  w  ostatnich  etapach  edukacyjnych  już  tylko  2  lub  troje  w  klasie  wykazuje  się   uzdolnieniami matematycznymi. Bywa, że jeszcze mniej.   Tę  dramatyczną  sytuację  można  zmienić,  jeżeli  należycie  przygotuje  się  nauczycieli,  pedagogów  szkolnych  i  specjalistów  z  poradni  w  tym  zakresie,  jaki  jest  realizowany w ramach tych studiów.


Czas trwania

2 semestry / 150 godzin


Koszty

Szczegółowe informacja na uczelni


Dane Uczelni

Uczelnia:
Wyższa Szkoła Administracji w Bielsku-Białej
Adres:
Plac Marcina Lutra 7, Bielsko-Biała
Jednostka:
Instytut Edukacji Ustawicznej
Adres Jednostki:
Plac Marcina Lutra 7, Bielsko-Biała

Lokalizacja