Jeśli szukasz interesujących Cię studiów podyplomowych skorzystaj z poniżych możliwości:
Studia trwają 3 semestry i odbywają się w trybie zaocznym, dwa razy w miesiącu w systemie sobotnio – niedzielnym. Słuchacz studiów podyplomowych jest również zobowiązany do odbycia praktyki. Celem studiów jest przygotowanie do pracy nauczyciela - pedagoga specjalnego (terapeuty, asystenta) – do realizacji zadań z zakresu edukacji i rehabilitacji dzieci, młodzieży i dorosłych osób z lekką, umiarkowaną, znaczną i głęboką niepełnosprawnością intelektualną w placówkach dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym i głębokim, w tym: przedszkolach specjalnych, szkołach podstawowych specjalnych, gimnazjach specjalnych, szkołach zawodowych, ośrodkach szkolno-wychowawczych, szkołach przysposabiających do pracy, placówkach organizujących zajęcia rewalidacyjno – wychowawcze oraz w placówkach terapeutyczno – leczniczych i rehabilitacyjnych. Absolwenci studiów podyplomowych uzyskają wiedzę z zakresu: psychologii klinicznej, psychopatologii, psychopedagogicznych metody diagnozy, metod, i procesu kształcenia w odniesieniu do trudności związanych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, specyfiki funkcjonowania uczniów z różnymi zaburzeniami w rozwoju, z uwzględnieniem stopnia ich niepełnosprawności intelektualnej, umiejętności praktyczne w rehabilitacji i terapii oraz znajomość metod i form pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną. W trakcie studiów realizowanych jest 5 modułów i 19 przedmiotów oraz seminarium i praktyka: I. Moduł kierunkowy: Pedagogika specjalna Dydaktyka specjalna Etyka zawodu nauczyciela/ pedagoga specjalnego II. Moduł teoretycznych podstaw specjalności: Biomedyczne uwarunkowania rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną Psychologiczne uwarunkowania rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną Prawne uwarunkowania rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną Pedagogika niepełnosprawnych intelektualnie Wybrane zagadnienia rehabilitacji społecznej i zawodowej III. Moduł diagnostyczny: Diagnoza psychopedagogiczna i konstruowanie programów terapeutycznych Zaburzenia autystyczne u dzieci i młodzieży – diagnoza i terapia IV. Moduł kompetencji metodycznych: Metodyka nauczania i wychowania niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim Metodyka nauczania i wychowania niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym Metodyka pracy rewalidacyjno – wychowawczej w placówkach dla osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną Metodyka kształcenia specjalnego uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w placówkach ogólnodostępnych Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną V. Moduł praktyczny: Alternatywne metody komunikacji Współpraca z rodziną dziecka niepełnosprawnego Edukacja seksualna osób z niepełnosprawnością intelektualną Wspieranie rozwoju osobistego pedagoga specjalnego
3 semestry
Szczegółowe informacja na uczelni