Jeśli szukasz interesujących Cię studiów podyplomowych skorzystaj z poniżych możliwości:
DLACZEGO WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU I EDUKACJI? Dzieci i młodzież z autyzmem mają konstytucyjnie zagwarantowane prawo do kształcenia we wszystkich typach placówek oświatowych – zaczynając od przedszkola. Niezależnie od tego, do jakiej placówki uczęszczają, w świetle ustawy o systemie oświaty należą do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Mają zatem prawo do zgodnej z ich potrzebami rozwojowymi i możliwościami psychofizycznymi edukacji, prawo do opieki psychologicznej oraz korzystania z różnych form wyrównywania szans edukacyjnych. Takim osobom niezbędna jest wysoko wykwalifikowana kadra dydaktyczna, osoby, które doskonale wiedzą, jak pracować z dziećmi i młodzieżą autystyczną – my zapewniamy Państwu odpowiednie przygotowanie do tej wymagającej pracy. DLA KOGO? Dla czynnych zawodowo nauczycieli i wychowawców zatrudnionych w placówkach szkolnictwa specjalnego oraz osób mających ukończone co najmniej studia pierwszego stopnia z zakresu pedagogiki lub pedagogiki specjalnej. CO MOGĘ OSIĄGNĄĆ? Program studiów obejmuje treści, które umożliwią uczestnikom nabycie wiedzy dotyczącej potrzeb i możliwości edukacyjnych dzieci i młodzieży z autyzmem, współpracę z ich rodzicami oraz specjalistami zajmującymi się diagnozą, leczeniem, terapią i wspomaganiem rozwoju osób z tą niepełnosprawnością. JAKIE KWALIFIKACJE ZDOBĘDĘ? W ramach wykładów i ćwiczeń uczestnicy kursu poznają formy i metody terapii sprzyjające optymalizacji funkcjonowania psychospołecznego uczniów autystycznych. Przybliżymy słuchaczom zasady opracowania indywidualnych programów edukacyjnych oraz konstruowania planów pracy z grupą, co zapewni im niezbędne przygotowanie merytoryczne i praktyczne do: planowania, realizacji i oceny efektów zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z autyzmem (w placówce i w warunkach domowych), planowania i prowadzenia zajęć terapeutyczno-edukacyjnych (indywidualnych i grupowych) z dziećmi autystycznymi w wieku przedszkolnym oraz monitorowania ich osiągnięć, realizacji treści i celów kształcenia na kolejnych etapach edukacji – dostosowanej do potrzeb i możliwości uczniów z autyzmem.
3 semestry / 500 godzin
Szczegółowe informacja na uczelni