OK

Jeśli szukasz interesujących Cię studiów podyplomowych skorzystaj z poniżych możliwości:


Opis studiów

studia podyplomowe kwalifikacyjne dla absolwentów pedagogiki (różnych specjalności) studiów licencjackich lub magisterskich, dla nauczycieli oraz dla absolwentów innych kierunków niż pedagogika posiadających uprawnienia pedagogiczne adresowane są do nauczycieli i wychowawców zatrudnionych w placówkach szkolnictwa specjalnego, szkołach i przedszkolach z oddziałami integracyjnymi, organizacjach, towarzystwach i stowarzyszeniach, którzy nie posiadają kwalifikacji do pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną umysłowo, jak również do wszystkich osób, które chcą uzupełnić swoje kwalifikacje celem studiów jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę umożliwiającą racjonalne programowanie i podejmowanie skutecznych oddziaływań rewalidacyjnych i psychokorekcyjnych w stosunku do dzieci i młodzieży upośledzonej umysłowo w różnym stopniu przygotowują do pracy w: ośrodkach szkolno-wychowawczych, domach opieki społecznej, szkołach specjalnych, szkołach i przedszkolach integracyjnych, szkołach i przedszkolach z oddziałami integracyjnymi; absolwenci mogą być także zatrudniani do prowadzenia pracy w środowisku rodzinnym i lokalnym osób niepełnosprawnych umysłowo (doradztwo, poradnictwo rodzinne) słuchacze zdobywają najnowszą wiedzę psychologiczną i pedagogiczną; poznają problematykę związaną z organizowaniem pracy wychowawczo-dydaktycznej oraz terapeutycznej z osobami niepełnosprawnymi, potrafią przeprowadzić wstępną diagnozę funkcjonowania osób niepełnosprawnych umysłowo, mają umiejętności w zakresie podejmowania interwencyjnych zabiegów psychokorekcyjnych oddziałujących na odchylenia rozwojowe dzieci upośledzonych umysłowo; kształtują również umiejętności ułatwiające im dokonanie właściwego doboru treści, form, środków do indywidualnej pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo wykazującymi skrajnie ostre symptomy trudności w nauce w ramach realizowanego programu studiów szczególnie eksponowana jest wiedza na temat: planowania pracy dydaktyczno-wychowawczej z uwzględnieniem współczesnej koncepcji nauczania i uczenia się oraz wychowania osób niepełnosprawnych umysłowo trafnego doboru i stosowania współczesnych form i metod kształcenia oraz usprawniania społecznego osób nieprzystosowanych umysłowo podejmowania czynności diagnostycznych (diagnoza psychopedagogiczna) w zakresie określania u dzieci i młodzieży niepełnosprawnej umysłowo trudności w uczeniu się oraz ujawnianiu reakcji społecznie oczekiwanych prowadzenia pracy w środowisku rodzinnym dzieci niepełnosprawnych umysłowo (poradnictwo rodzinne)


Czas trwania

3 semestry / 350 godzin + 150 godzin praktyk


Koszty

Szczegółowe informacja na uczelni


Dane Uczelni

Uczelnia:
Niepaństwowa Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Białymstoku
Adres:
Al. Jana Pawła II 91, Białystok

Lokalizacja