OK

Jeśli szukasz interesujących Cię studiów podyplomowych skorzystaj z poniżych możliwości:

Szkoła Biznesu

Total Design Management

Politechnika Warszawska | Szkoła Biznesu


Miasto: Warszawa | Województwo: mazowieckie | Kierunek: Zarządzanie

Opis studiów

Total Design Management to roczny program studiów podyplomowych realizowany w trybie weekendowym, stworzony dla ludzi otwartych na nowe pomysły, twórczych i innowacyjnych, chcących się rozwijać poprzez pracę w dynamicznych zespołach składających się z osób o różnym doświadczeniu i spojrzeniu na świat. Cele programu Dla skutecznego i konkurencyjnego funkcjonowania na rynku kluczowe jest zrozumienie potrzeb klienta i konsumenta oraz zaprojektowanie takich produktów, które nie tylko zaspokoją ich potrzeby oraz dostarczą satysfakcji z użytkowania, ale wprowadzą użytkowników w zachwyt nad produktem. Osiągając ten cel jesteśmy w stanie skutecznie zbudować więź z klientem oraz zdobyć jego lojalność i przewagę konkurencyjną nad naszymi konkurentami. W tym celu musimy wypracować spójną i efektywną współpracę pomiędzy projektantami i biznesem. Total Design Management to innowacyjny program zajęć, głównie warsztatowych, które doskonalą kompetencje studentów w obszarach kluczowych dla kreatywnego projektowania innowacyjnych oraz zrównoważonych produktów, co przyczyni się do rozwoju gospodarki i kraju oraz zbudowania przewagi konkurencyjnej na rynku krajowym a także globalnym. Program stanowi platformę spotkania biznesu z designem. Nauczy twórczego wykorzystania wyobraźni w różnych dyscyplinach i przeobrażenia pomysłów w twórcze projekty, które mają szansę odnieść sukces rynkowy, opierając się na filozofii Design Thinking. Adresaci Program skierowany jest do ludzi o kreatywnym i innowacyjnym podejściu do życia, chcących poszerzyć horyzonty oraz rozwinąć swoją działalność i stać się bardziej efektywnymi oraz konkurencyjnymi na rynku. Jest adresowany dla dwóch oddzielnych grup wymagających wyprofilowanego Programu: Design - projektantów, architektów, przedstawicieli studiów projektowych, programistów, grafików; Biznes - ludzi biznesu: zajmujących się projektowaniem oraz zarządzaniem marką, produktem, dyrektorów, menedżerów a także właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw oraz osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Zajęcia na programie Total Design Management trwają dwa semestry. 180 godzin zajęć odbywa się podczas 10 zjazdów sobotnio-niedzielnych (15 godzin w każdy weekend – 9 godzin lekcyjnych w soboty oraz 6 godzin lekcyjnych w niedziele – prowadzonych w dwugodzinnych blokach z 15 minutowymi przerwami na kawę oraz 45 minutową przerwą na lunch) plus konsultacje i praca własna oraz 1 dodatkowy sobotni zjazd na obronę projektów finalnych . Zajęcia podzielone są na cztery moduły: MODUŁ I – wprowadzający studentów od Programu Total Design Management i obejmujący zagadnienia biznesowe oraz wzornicze, a także zrozumienie filozofii Design Thinking. MODUŁ II – wprowadzający do wybranych specjalizacyjnych zagadnień potrzebnych studentom do przeprowadzenia projektu finalnego. Blok ten jest podzielony na dwie ścieżki: Ścieżka dla designerów (projektantów) – obejmująca zagadnienia z zakresu zarządzania marketingowego, badania rynku, trendów i innowacji, oraz kreowania, zarządzania i komunikacji marki. Ścieżka dla menedżerów/biznesmenów/przedsiębiorców – obejmująca zagadnienia z zakresu wzornictwa, projektowania i ergonomii. W tym module każdy student wybiera jedną z dwóch ww. ścieżek zajęć – dla designerów lub dla menedżerów, w zajęciach której będzie brał udział, deklarując tym samym posiadanie wiedzy (z wcześniejszych studiów i/lub praktyki zawodowej) z drugiej ścieżki zajęć, w której uczestnictwo będzie dla niego nieobowiązkowe. Studenci mają jednakże prawo do udziału we wszystkich zajęciach obu ścieżek, jeśli będą czuli potrzebę utrwalenia lub zweryfikowania dotychczasowej wiedzy. Zostanie im to umożliwione poprzez odpowiednie ułożenie harmonogramu zjazdów (zajęcia obu ścieżek nie będą pokrywały się czasowo). MODUŁ III – obejmujący wybrane zagadnienia potrzebne studentom do przeprowadzenia projektu finalnego. Blok ten jest ważnym etapem integracji pomiędzy projektantami a ludźmi biznesu. Przedmioty zawarte w tym bloku zajęć obejmują zagadnienia kluczowe dla obydwu grup. Studenci pracują na prawdziwych studiach przypadku, przeprowadzając analizę oraz wymieniając własne spostrzeżenia i dzieląc się swoimi uwagami z kolegami reprezentującymi różne podejścia, co daje początek dialogu i owocnej współpracy pomiędzy projektantem a przedsiębiorcą. MODUŁ IV – obejmujący warsztaty projektowe podczas których studenci pracują w interdyscyplinarnych grupach złożonych z projektantów oraz ludzi biznesu. W praktyce będą poznawać proces projektowania, rozwoju i wdrożenia nowego produktu, zaspokajającego potrzeby klienta, oraz w ramach projektu końcowego projektować w grupach swój własny produkt innowacyjny, opracowany w realiach konkretnej, funkcjonującej na polskim rynku firmy. Blok ten jest złożony z czysto praktycznych zajęć i kończy się prezentacją projektu do oceny (stanowiącej składową oceny końcowej studiów) oraz do weryfikacji przez kadrę zarządzającą firmy, w odpowiedzi na potrzeby której projekt był opracowywany.


Czas trwania

180 godzin


Koszty

Szczegółowe informacja na uczelni


Dane Uczelni

Uczelnia:
Politechnika Warszawska
Adres:
Pl. Politechniki 1, Warszawa
Jednostka:
Szkoła Biznesu
Adres Jednostki:
ul. Koszykowa 79, Warszawa

Lokalizacja