OK

Jeśli szukasz interesujących Cię studiów podyplomowych skorzystaj z poniżych możliwości:


Opis studiów

Cele i charakterystyka studiów Studia podyplomowe „Edukacja integracyjna i włączająca” są studiami kwalifikacyjnymi. Studia są realizowane przez trzy semestry w wymiarze 360 godzin zajęć dydaktycznych oraz 40 godzin praktyk (50 godzin wykładów, 290 godzin ćwiczeń, 20 godzin seminarium) Celem studiów jest umożliwienie uzyskania kwalifikacji pedagoga specjalnego w zakresie edukacji integracyjnej i włączającej. Celem kształcenia jest przygotowanie kadr do realizacji zadań z zakresu edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w warunkach kształcenia integracyjnego i ogólnodostępnego. Kwalifikacje do pracy w placówkach: na stanowisku pedagoga specjalnego w : przedszkolach ogólnodostępnych szkołach ogólnodostępnych na stanowisku nauczyciela wspomagającego w: przedszkolach integracyjnych oddziałach integracyjnych szkołach ogólnodostępnych klasach ogólnodostępnych. Podstawy prawne kwalifikacji: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli. Kierownik studiów: dr Agnieszka Wołowicz-Ruszkowska e-mail: [email protected] Planowany termin uruchomienia studiów: I zjazd 24-25 października 2015r., nabór zamknięty. Gdy kierownik podejmie decyzję o uruchomieniu kolejnej edycji, w IRK pojawi się możliwość zapisów. Zajęcia będą odbywały się w budynkach: APS przy Szczęśliwickiej 40, Liceum przy ul. Szczęśliwickiej 46 lub Kolegium Nauczycielskim przy ul. Czerniakowskiej 128. Sylwetka absolwenta Absolwent studiów podyplomowych „Edukacja integracyjna i włączająca” może pracować jako nauczyciel wspomagający w przedszkolu i szkole integracyjnej, a także jako pedagog specjalny (nowy zawód na liście zawodów). Absolwent zdobędzie wiedzę i umiejętności do pracy z uczniami: niewidomymi i słabowidzącymi, niesłyszącymi i słabosłyszącymi, z niepełnosprawnością intelektualną, z niepełnosprawnością ruchową, z autyzmem, z zaburzeniami psychicznymi, ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksja, dyskalkulia, ADHD), zdolnymi. Absolwent posiada wiedzę i umiejętności niezbędne do projektowania, organizowania oraz prowadzenia kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w placówkach integracyjnych i ogólnodostępnych. Zdobyte kompetencje pozwalają na wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań organizacyjnych i metodycznych we wspólnym nauczaniu uczniów o prawidłowym rozwoju oraz uczniów ze specjalnymi potrzebami, które przyczyniają się do efektywnego wykorzystania istniejących zasobów i zapewnienia wysokiej jakości edukacji wszystkich uczniów. Jest gotowy do kreatywnego, innowacyjnego wychodzenia naprzeciw potrzebom swoich podopiecznych, do doskonalenia siebie i metod swojej pracy. Dysponuje przygotowaniem o charakterze interdyscyplinarnym, które zorientowane jest ogólnie na problematykę kształcenia, wychowania i wspierania dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Absolwent posiada umiejętności i kompetencje w zakresie pedagogiki specjalnej: 1) rozpoznawanie warunków dla pomyślnie prowadzonej integracji i edukacji włączającej; 2) korzystanie z wiedzy z zakresu pedagogiki specjalnej w kontaktach z dziećmi i młodzieżą z różnymi rodzajami i stopniami niepełnosprawności i deficytów w funkcjonowaniu psychospołecznym; 3) współpraca z instytucjami w środowisku lokalnym: szkołą, placówkami oświatowo-wychowawczymi, jednostkami samorządu terytorialnego. Posiada również umiejętności i kompetencje w zakresie diagnostyki psychopedagogicznej, czyli umie właściwie interpretować wielospecjalistyczną diagnozę dzieci i młodzieży z różnym rodzajem i stopniem niepełnosprawności. Posiada umiejętności praktyczne w zakresie pracy z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych, w szczególności: rozpoznawania specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów, konstruowania i realizacji indywidualnych programów edukacyjnych oraz integrowania grupy. Absolwent specjalności jako pedagog specjalny będzie mógł organizować i koordynować proces kształcenia specjalnego ucznia z niepełnosprawnością w placówce ogólnodostępnej, a w szczególności zadaniem jego będzie: rozpoznawanie indywidualnych potrzeb edukacyjnych; określanie i organizowanie form i sposobów udzielania wsparcia edukacyjnego; koordynacja działań zespołu nauczycieli w zakresie diagnozowania i opracowywania indywidualnych programów edukacyjnych; organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla rodziców i nauczycieli; współpraca z placówkami kształcenia specjalnego i innymi podmiotami działającymi na rzecz osób z niepełnosprawnością w zakresie wynikającym z potrzeb placówki ogólnodostępnej.


Czas trwania

3 semestry


Koszty

Szczegółowe informacja na uczelni


Dane Uczelni

Uczelnia:
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
Adres:
ul. Szczęśliwicka 40, Warszawa
Jednostka:
Ośrodek Studiów Podyplomowych i Kursów
Adres Jednostki:
ul. Szczęśliwicka 40, Warszawa

Lokalizacja